Proč (a jak) psychosomatika funguje?
O knizeO autorechRecenzeKoupitKřest
Prof. RNDr. Anna Strunecká, DrSc
Kniha autorek Jarmily Klímové a Michaely Fialové vznikla na základě jejich mnohaletých zkušeností o účinnosti psychosomatického přístupu v terapii mnoha nemocí a při upevňování zdraví. V úvodu autorky vysvětlují, že přečetly „stohy knih“, což je z rozsahu a šíře témat zjevné. Je třeba ocenit, že se jedná o ojedinělé zpracování problematiky psychoterapie pro širokou veřejnost od českých autorek. V knize se pokusily vytvořit teoretické základy psychosomatiky, které doplňuje řada příběhů a kasuisti ... celá recenze
Bc. Antonín Baudyš jr.
Kniha Proč psychosomatika funguje shrnuje poznatky dvou zkušených terapeutek z renomovaného pražského insitutut AKTIP. Autorky si troufnuly na velké sousto, kterým není nic menšího než popis psychického fungování člověka. A ukázat srozumitelně přenos našich emocionáních pochodů na naše tělo. Při četbě narazíte na řadu momentů, které se Vás dotknou. Popis příběhu mladého muže, který musel podstoupit zákrok vyvedení konečníku, pročež terapie naštěstí předtím odkryla, že toto onemocnění má na svědo ... celá recenze
Ing. Karel Machala
Psyché a soma čili duše a tělo, dvě strany jedné mince. Nedělitelné, nedualistické, jen dva pohledy na jednotu bytí, vědomí a zdraví, jedno vyplývá z druhého a navzájem se ovlivňuje. Jak uchopit léčbu jiného či sebe sama? Z jedné či z druhé strany, z obou stran, ze všech stran, které objevíme? Kde jsou příčiny? Léčí konvenční medicína příčiny nebo klouzá po povrchu zmírňováním symptomů? Kniha „Proč (a jak) psychosomatika funguje“ od Jarmily Klímové a Michaely Fialové dává mnoho podnětů k zamyšle ... celá recenze
Adéla Banášová
Prečo psychosomatika funguje? Tých otázok by bolo ešte viac. Môžeme sa pýtať spolu ... Sme len telo? Necítili ste nikdy fyzickú bolesť pri duševnom trápení? Prečo často nefunguje liečenie klasickým postupom? Nie je to o tom, že nám telo chce niečo povedať a my ho stále len umlčíme dočasným zákrokom? Ako vlastne komunikujeme s našim telom ? Poznajú ho cudzí ľudia – lekári lepšie než my sami? Ak si kladiete otázky podobného typu, rozhodne sa začítajte a odpovedzte si sami. V tejto publikácii nejde ... celá recenze
MUDr. Marie Balmetová
... a přece se točí ... Ano, tak nějak si musejí připadat lékaři a psychologové zabývající se psychosomatikou. Obor, který je nedílnou součástí medicíny, je leckdy opomíjený či zavrhovaný rádoby odborníky z řad nás, lékařů. A proto tedy velké díky doktorce Klímové a magistře Fialové za jejich publikaci. Střípek po střípku skládají jasná fakta, předkládají důkazy, donutí čtenáře vzpomenout si - ano, takhle nějak to v té fyzice bylo, tohle je pochopitelné z hlediska fyziologie. Každý absolvent med ... celá recenze
MUDr. Jan Vondráček
Po přečtení knihy jsem si vzpomněl na dílo Woodyho Allena, jehož název by se dal, v tomto případě, parafrázovat jako: „Všechno, co jste kdy chtěli vědět o léčení nemocí (ale báli jste se zeptat).“ Psychosomatika snad ani nemůže být vzdálenější mojí dosavadní praxi, kdy se celý profesní život pohybuji v oblasti farmacie. Přesto je pro mě v tomto pojetí důvodem, proč se k medicíně vrátit. Ovšem vřele bych jí doporučil rovněž lékařům, kteří o psychosomatice „už něco slyšeli“ ... ... celá recenze
PhDr. Jaroslav Simon
Psychosomatika zkoumá souvislosti duše a těla. Vyžaduje, abychom věci vnímali v souvislostech. Nemůžeme vidět úzce jen určitou část celku. Musíme vidět a brát v úvahu celek a celý systém. Je potřebné, abychom měli systémový přístup. K němu je třeba velkou otevřenost, ale i odvahu. Autorky knihy obě tyto kvality rozhodně mají. Proto jim fandím a jejich knihu určitě doporučuji. ... celá recenze
Patrik Balint
Dve ženy, ktoré na seba zobrali neľahkú úlohu od podlahy popísať jeden z najmladších oborov pomáhacích profesií, ktorý v sebe spája poznania medicíny a psychoterapie. Dve ženy, ktoré láskavou formou ženy a informačnou formou muža predávajú spôsobom od jednoduchého k zložitému rozsiahly obsah psychosomatiky a svoje skúsenosti. Najviac ma prekvapilo ako som na konci knihy nemal len ucelený pohľad na psychosomatiku, ale silný pocit, že prebehlo aj liečenie a istá úľava, že všetko má svoj čas a poriadok. ... celá recenze

Autorky:

MUDr. Jarmila Klímová
klimova@progressive.cz